تکنولوژی Smart IR چیست؟ تکنولوژی SMART IR، فناوری ای برای بهبود تصاویر دید در شب دوربین های مداربسته ای است که از فناوری مادون قرمز یا IR استفاده می کنند. مادون قرمز به دوربین مداربسته این امکان را می دهد که تصاویر را در تاریکی مطلق و به شکل سیاه و سفید ضبط کند؛ اما رنگی نبودن تصاویر به این معنا نیست که جزئیات در این ویدیوهای امنیتی ضبط شده اهمیتی ندارد. تکنولوژی SMART IR در دوربین مدار بسته کمک می کند که هنگام نزدیک شدن اشیاء و افراد به دوربین، جزئیات حفظ شوند. در ادامه درباره نحوه عملکرد فناوری اسمارت آی آر دوربین مداربسته توضیحات بیشتری می دهیم و به شکل کامل تری درباره این قابلیت توضیح خواهیم داد.

نحوه عملکرد تکنولوژی SMART IR دوربین مداربسته

برای توضیح اینکه تکنولوژی SMART IR دوربین مداربسته چگونه کار می کند، ابتدا باید درک کنیم که فناوری IR چگونه به ضبط تصاویر دوربین مدار بسته کمک می کند. چشم انسان قادر به دیدن نور تنها در بازه و طیف خاصی است و نمی تواند نورهایی با طول موج بالاتر یا پایین تر را تمیز دهد.

مادون قرمز نوری نامرئی برای چشم انسان است؛ اما می تواند محیط و اشیاء را در شب برای دوربین مداربسته قابل رویت کند. دوربین های امنیتی دارای تکنولوژی دید در شب مادون قرمز، با تاریک شدن هوا این اشعه را به محیط فرستاده و بازتاب آن را دریافت می کنند. ویژگی smart ir در دوربین های مدار بسته کمک خواهد کرد تا میزان شدت پرتاب این اشعه با دور یا نزدیک شدن اشیاء کم یا زیاد شود تا خروجی تصویر یکنواخت باشد. همانطور که نور مرئی بسیار زیاد یک شی را بسیار روشن و نا واضح می کند، IR بیش از حد نیز همین کار را خواهد کرد.

تکنولوژی SMART IR در دوربین مدار بسته چه فایده ای دارد؟

اما تکنولوژی SMART IR در دوربین مدار بسته چه فایده ای دارد و چرا و در چه شرایطی اهمیت بیشتری برای مصرف کنندگان دوربین مداربسته دارد؟ این که نور مادون قرمز (IR) تنظیم شود تا تصاویر شب یکدست و با کیفیت باشند، همه جا و برای همه کاربردها اهمیت یکسانی ندارد؛ در ادامه برخی از مزایای تکنولوژی  SMART IR را بیان می کنیم تا از این طریق دریابید که در چه شرایطی بهره گیری از دوربین های مجهز به فناوری اسمارت آی آر دوربین مداربسته، الزام بیشتری دارد:

  • سهولت تشخیص چهره در شب: این مورد یکی از ویژگی های اصلی و مهم تکنولوژی SMART IR است؛ شب و تاریکی هوا، زمان محبوب تری برای اعمال مجرمانه توسط مجرمان است؛ به همین دلیل مهم است که دوربین مداربسته دید در شب از نوع مادون قرمز شما بتواند مانند روز تصویری واضح از چهره افرادی که از مقابل آن عبور می کنند، ارائه کند.
  • تشخیص اشیاء متفاوت و مشابه به راحتی: گاهی اوقات مهم است که در شب نیز اشیاء کاملا واضح باشند؛ به عنوان مثال در انبارهای کارخانه ها.
  • امکان خواندن پلاک خودروها در مکان های پر تردد: علاوه بر اینکه کاربرد تکنولوژی Smart IR دوربین مداربسته در بهتر تشخیص دادن پلاک خودروها در دوربین های معمولی محرز است، این فناوری در دوربین پلاک خوان نیز در کنار سایر تجهیزات این دوربین، می تواند به وظیفه خود یعنی ثبت پلاک خودرو ها رسیدگی کند.
  • فناوری اسمارت آی آر دوربین مداربسته در مقابل سایر فناوری های دید در شب

    فناوری اسمارت آی آر دوربین مداربسته ، لزوما مطلوب ترین فناوری دید در شب نیست؛ اما با توجه به ویژگی ها و عملکرد خود، کمک بسیاری به نظارت بهتر می کند. شناخت سایر فناوری های دید در شب در کنار آشنایی با تکنولوژی اسمارت آی آر هوشمند دوربین مداربسته کمک می کند به بهترین شکل، فضای تحت کنترل خود را به دوربین های امنیتی تجهیز کنید. برای ضبط تصاویر در شب به طور کلی می توانید بین دوربین مدار بسته دید در شب رنگی و IR (مادون قرمز) یا همان سیاه و سفید انتخاب کنید.

    پیش از ظهور تکنولوژی SMART IR در دوربین های مداربسته با دید در شب مبتنی بر اشعه مادون قرمز، مشکلاتی که پیش از این بیان کردیم، برای کاربرد های خاص دردسر ایجاد می کرد؛ بنابراین اگر نیاز به دقت بود این دوربین ها انتخاب اصلی نبودند؛ اما حالا با معرفی فناوری Smart IR دوربین مداربسته و بهره گیری از کمپانی های تجهیزات امنیتی از آن، دوربین های ای ار نیز به انتخابی دقیق برای تصاویر در تاریکی تبدیل شدند. با این حال برخی همچنان با علاقه به استمرار رنگ ها حتی در تاریکی، دوربین های دارای دید در شب رنگی را ترجیح می دهند.

    معرفی چند دوربین مداربسته با تکنولوژی  SMART IR

    حالا که دانستید تکنولوژی  SMART IR چیست؟ احتمالا علاقه پیدا کرده اید که دوربین هایی مجهز به این فناوری را نیز بشناسید. کمپانی هایک ویژن یکی از کمپانی های مطرح تولید تجهیزات امنیتی در زمینه بهره گیری از تکنولوژی  SMART IR  در دوربین مدار بسته است که با دوربین های پیشرفته خود با این تکنولوژی مشهور است.

    در ادامه برخی از مدل های آن را معرفی خواهیم کرد؛ در واقع تمام دوربین های دید در شب برند هایک ویژن دارای فناوری اسمارت آی آر دوربین مداربسته هستند.

    به عنوان مثال مدل DS-2AE4225TI-D هایک ویژن، از نوع اسپیددام و دارای توانایی چرخش بوده و دید در شب این دوربین، به وسیله  تکنولوژی SMART IR دوربین مداربسته می تواند در طول شب تصاویر یکنواختی ارائه کند. نمونه دیگر مدل بالت DS-2CD1043G0-I است که برای فضای بیرونی مناسب است.

  • جمع بندی معرفی فناوری Smart IR دوربین مداربستهحال که به انتهای مقاله معرفی فناوری Smart IR دوربین مداربسته رسیدیم، امید داریم که پاسخ درخوری برای سوال تکنولوژی Smart IR چیست؟ ارائه کرده باشیم؛ اما این تنها تکنولوژی ای نیست که برای رسیدن به تصمیم درست برای خرید دوربین مداربسته باید بشناسید. با مطالعه مقاله راهنمای خرید دوربین مداربسته می توانید اطلاعات کامل تری در این خصوص کسب کنید. همچنین کارشناسان ما از شنیدن صدای شما و ارائه راهنمایی های فنی برای انتخاب انواع دوربین های مداربسته خوشحال خواهند شد.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *